• Maximální důraz na kvalitní a bezpečné provedení celého letu.
  • Nejširší nabídka startů z východních Čech a Českého ráje.
  • Dvou až tříhodinové expediční přelety Krkonoš a Orlických hor.
  • Lety též v okolí Prahy, Brna, Olomouce, Ostravy, Budějovic a Plzně.
  • Cena letenky zahrnuje též malé občerstvení, foto a GPS záznam letu.
  • Každý let je zakončen přípitkem a povýšením mezi balónovou šlechtu.
  • Řekněte si své ANO při svatebním letu v našem balónovém koši.
  • Privátní VIP lety pro 2 - 8 pasažérů, k tomu 1x dítě do 145 cm zdarma.
  • Reference zákazníků a jejich hodnocení letů naleznete zde.

Časté otázky

1. Proč letět právě s vaší společností?

Na rozdíl od většiny ostatních provozovatelů vyhlídkových letů nabízíme moderní, prostorný a velmi komfortní balónový koš se dvěma oddělenými pasažérskými kójemi vybavenými nástupními dveřmi a dalekohledy. Kromě toho může pilot ze svého stanoviště natáčet koš okolo svislé osy tak, aby měli cestující v jakýkoliv okamžik ten nejlepší výhled. Před letem i po jeho ukončení jsou pasažéři v péči našeho vyškoleného personálu, který se stará o to, aby se ani v době, kdy nejsou zrovna ve vzduchu, nenudili či jinak nestrádali. Nabídka studených (v zimě teplých) nápojů a drobného občerstvení je na každé naší akci samozřejmostí. Po přistání jsou pak všichni prvoletci povýšeni mezi balónovu šlechtu, připijou si šampaňským a je jim předán certifikát vzduchoplavce společně s barevnou fotografií z právě absolvovaného letu.

2. Co mám dělat, když chci letět?

K tomu je třeba mít platnou letenku, kterou je možné zakoupit buď osobně nebo prostřednictvím on-line objednávky. Pak už zbývá jen vybrat si některý z nabízených termínů a provést jeho rezervaci.

3. Můžeme letět (jen já a můj partner) sami ve dvou?

Když nebudete chtít nechat na zemi i našeho pilota, pak to určitě půjde. K privátnímu letu ve dvou (třech, čtyřech, pěti, šesti, atd.) vám navíc nabídneme též možnost vybrat si libovolný termín letu a místo startu.

4. Není nahoře zima?

Není, protože teplota klesá s výškou jen o 0,65°C na 100 metrů a my létáme většinou do půl kilometru. Navíc během letu oproti pobytu na zemi vůbec nefouká. Takže rukavice, čepici a šálu můžete klidně nechat doma.

5. Kolik se do koše vejde lidí?

Koš je určen pro 10 osob, my ale kvůli pohodlí pasažérů létáme maximálně v sestavě 8 dospělých + pilot. Velmi často je v souvislosti s vyššími venkovními teplotami tento počet ještě snížen.

6. Vozíte s sebou zátěž s pískem?

Pytlíky s pískem, které se používají v plynových balónech, s sebou nevozíme. Síla, která zvedá do výše náš balón je vyvolána rozdílnými teplotami vně a uvnitř obalu a ne usypáváním písku z pytlíků přivázaných na koši.

7. Nebudu se v balónu bát?

Není čeho se bát, ale i kdyby k tomu náhodou došlo, tak vás za chvíli strach přejde. Balón totiž není letadlo, které se houpe, naklání a znenadání propadá, ani rozhledna, na kterou když vylezete, tak máte závratě a mražení v zádech. V balónu se budete cítit naprosto normálně a bezpečně.

8. Co si mám vzít na sebe?

Žádný speciální oděv do balónu není třeba, stačí přijít tak, jak chodíte oblečeni běžně do přírody nebo za sportem. Velká zima, vítr ani déšť během letu vám nehrozí. Jediné co vyžadujeme, je pevná sportovní obuv. Může se totiž stát, že přistaneme na poli nebo jiném neupraveném místě a pantofle, žabky či boty na podpatku nebudou do tohoto terénu úplně ideální.

9. Budeme mít s sebou padáky?

Nebudeme, protože nepatří mezi povinnou výbavu balónu. Kromě toho by nám kvůli nízké výšce letu stejně nebyly moc platné. Jako padák by ale na druhou stranu v případě potřeby velmi dobře posloužil i obal balónu.

10. Čím v balónu topíte?

K topení používáme kapalný propan uložený ve čtyřech tlakových nádobách, ze kterých je palivo hadicemi přivedeno do dvou hořáků ohřívajících vzduch v obalu balónu. Jejich maximální výkon odpovídá přibližně výkonu motoru stovky aut značky Škoda Octavia.

11. Je let balónem bezpečný?

Určitě mnohem bezpečnější, než například jízda po silnici. Oproti autu je balón na dálku mnohem lépe vidět, má absolutní přednost v letu před ostatními účastníky leteckého provozu a nehrozí mu ani čelní střet s jiným balónem, protože všechny balóny letí díky větru stejným směrem i rychlostí.

12. Lze balón nějakým způsobem řídit?

Určitě ano, a to nejenom nahoru a dolů. Vítr totiž vane v různých výškách různými směry a toho lze využít, když chce pilot upravit směr letu nebo namířit balón na konkrétní místo pro přistání.

13. Jak rychle poletíme?

Vše záleží na rychlosti větru, který vane. Optimálně je to 10 – 20 kilometrů za hodinu, kdy je možné si let co nejlépe užít (nízké průlety krajinou, přelety měst). Maximální rychlost, kterou jsme schopni letět, závisí pouze na síle větru a není ničím limitována.

14. Viděl jsem balón padat do pole, to bylo nouzově přistání?

Určitě ne, balón totiž nikdy nepadá, ale vždy pouze klesá (nebo naopak stoupá) a přitom se pokaždé jedná o řízenou činnost. Ani přistání na poli či louce nemá nic společného s nouzovým přistáním. Jde o standardní zakončení letu, kdy velká volná plocha za městem patří k těm nejvhodnějším místům na přistání.

15. Budu si moci z balónu zatelefonovat?

Určitě ano, neboť veškeré přístrojové vybavení používané v balónu je na rozdíl od letadla velmi dobře odolné vůči elektromagnetickému záření, vycházejícímu z mobilních telefonů a další elektroniky.

16. Jak se dostanu po přistání zpět ke svému autu?

Součástí každého letu je vždy i pozemní přeprava pasažérů zpět do místa startu, takže žádný vlastní odvoz si zajišťovat nemusíte.

17. Co když bude špatné počasí?

Za silného větru, deště, bouřky, mlhy, velkého tepla nebo bezvětří se bohužel balónem letět nedá. V tomto případě let zrušíme a pasažéry požádáme, aby si zarezervovali jiný termín.

18. Čtyři trojky v imatrikulaci balónu, to máte někde pěknou protekci ...?

Zajisté nikoliv. Pouze byla naše exkluzivní poznávačka OK-3333 shodou okolností uvolněna k registraci právě v době, kdy jsme zadávali do výroby balón. Tak jsme toho jen rychle využili.

19. A jedna dobrá rada na závěr...

Let si začněte plánovat nejpozději měsíc před vypršením platnosti letenky. Může se totiž stát, že nejbližší vámi zvolené termíny budou již obsazeny nebo například pro nevhodné počasí zrušeny. Pak budete mít ještě dostatek času na výběr termínu náhradního.